Noggrant utvalda övningar

Erbjudande just nu 30% i rabatt om du bokar din plats innan 9e Mars 

 Våra klasser 

Vi delar upp träningen på olika nivåer då man behöver olika stöd och träningsprogram baserad på var man är. Vi möter varje mamma där de startar och hjälper de nå sitt mål.

8 tillfällen per nivå. Vi träffas en gång i veckan. Pris per nivå är 1795:- 

Gravid: För dig som är gravid oavsett träningserfarenhet och vill få in rätt sorts träning under din graviditet för att träna säkert, förebygga typiska gravidbesvär och förbereda kroppen för kommande förlossning.

Nivå 1: För nyblivna mammor som inte tränat bäckenbotten kontinuerligt i minst 3 månader efter förlossningen. Förlossning inom senaste 12 månader

Nivå 2: För Mammor som avklarat Nivå 1, tränat bäckenbotten kontinuerligt i 3 månader efter förlossningen eller hade förlossning för mer än 12 månader sen.

Nivå 3: För mammor som avklarat Nivå 1 och 2 ovan hos Stark Mamma Fitnesscamp och vill fortsätta bygga vidare på sin hälsa tillsammans med oss och andra mammor.

Är du osäker vilken nivå du ska börja på så skicka ett mail till oss vi formuläret nedan så hjälper vi dig. 

Bebisar är välkomna och det finns plats att parkera barnvagn. 

Nästa kurs start Fredag 13 Mars, 13,30. Boka din plats redan idag. 

Nivå 1, 2 och 3 tränar ihop, dock olika program. Vi tror på att man kan lära sig av varandra och mer erfarna tränares insikter och upplevelser kan peppa och motivera de nya att fortsätta bygga på sin hälsa.

Träning för Gravida startar när vi har en grupp om minst 5 deltagare. Skicka ditt intresseanmälan så meddelar vi dig start dag.

Efter graviditet är kroppens fogar mjuka, bäckenbotten är svag och bålen och sätet fungerar inte optimalt. Genom att träna upp de inre musklerna på rätt sätt kan du återfå en bra kontroll i kroppen som är en förutsättning för att kunna träna tyngre med mindre risk för skador.

Du kan med rätt träning kan du förvänta dig att:

  • Återfå kontakt med bäckenbotten
  • Bygga en stabil och stark bål
  • Minska risken för framfall
  • Stabilisera höfter och knän
  • Hjälpa kroppen att återhämta sig från graviditet och förlossning
  • Korrigera hållningen
  • Förebygga smärta i höfter
  • Förebygga smärta i knän
  • Förebygga smärta i rygg
  • Hjälpa delade magmuskler att läka ihop
  • Förebygga förlossningsdepression
  • Stärka kroppen och de muskler som slits av att bära och amma bebis

De positiva effekterna som man kommit framtill av träning under graviditet är bland annat följande:

  • Snabbare tillväxt av placenta
  • Minskad spänning och trötthet
  • Mindre ångest och oros tillstånd
  • Ökad känsla av välbefinnande
  • Förbättrad självkänsla
  • Ökad kroppsmedvetenhet
  • Mindre belastning på leder och ligament
  • Minskad risk för övervikt och fetma
  • Minskad risk att utveckla depression
  • Minskad risk för hjärt-kärl sjukdom
  • Minskad risk för hypertoni
  • Minskad risk för att utveckla diabetes
  • Minskad risk för komplicerade förlossningar
  • Minskat behov smärtlindring under förlossningen
  • Minskad risk för operativa ingrepp
  • Minskad risk för stora vaginala bristningar
  • Snabbare återhämtning

Bra att veta:

Se gärna till att du kommer i tid. Vi låser dörren strax innan start av varje klass. Du kan ringa på portdörren för att komma upp. 

Barnvagn lämnas på nedre plan och kurs lokalen är en trappa upp. Bebisar får självklart följa med upp. Dörren in kommer vara låst så barnvagnarna är säkra.  

Du kommer få hemläxa skickad på mailen efter varje omgång för att du ska kunna utvecklas optimalt. Vi rekommenderar att man kör passet själv minst 3 gånger mellan varje tillfällen. Du kommer behöva ha minibands och ett långt gummiband hemma för att kunna utföra passet

Vi håller till i Fightness lokaler i centrala Malmö.


Förebygger skador